§ 1. Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin, zwany dalej ”Regulaminem”, określa zasady korzystania ze sklepu internetowego
znajdującego się pod adresem URL https://mikuliacrafts.pl/ zwanego dalej “Sklepem”.
- Sklep prowadzony jest przez Kinga Cabała, mającą działalność nierejestrowaną.
- Adres Sklepu i dane kontaktowe: adres internetowy – https://mikuliacrafts.pl/ e-mail – windofchanges@o2.pl
- Informacje dotyczące zakresu przetwarzania danych osobowych przez Sklep („Polityka prywatności”) znajdują się pod adresem URL: https://mikuliacrafts.pl/polityka-prywatnosci/
- Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowana Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem.
- Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga od Klienta posiadania aktywnego i sprawnego konta poczty elektronicznej email lub konta na Instagramie.
§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://mikuliacrafts.pl/ , prowadzący sprzedaż produktów na odległość.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca.
- Użytkownik – każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.
- Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej,
dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej. - Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania w nim produktów.
- Zamówienie produktu dostępnego ,,na stanie” – przedmiot aktualnie znajduje się w magazynie. Czas na wysłanie zamówienia wynosi do 3 dni roboczych. Produkt podlega prawu odstąpienia od umowy.
10. Zamówienie personalizowane – przedmioty są wykonywane na specjalne życzenie klienta, czas realizacji zamówienia liczony do jego wysyłki wynosi do 14 dni roboczych. Produkt nie podlega zwrotowi.
§ 3. Rodzaje i zakres działalności Sklepu
- Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż na odległość za pomocą sieci Internet.
- Oferowane przedmioty są rękodziełem na zamówienie lub z obecnego asortymentu.
§ 4. Wymogi techniczne
- W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu stacja/ urządzenie końcowe Klienta winna spełniać poniższe minimalne wymagania techniczne:
a) aktywne łącze internetowe,
b) aktywny adres poczty elektronicznej - Sklep nie jest zobowiązany do dostarczenia powyższych urządzeń i/lub oprogramowania.
- Instalacja oprogramowania o którym mowa w ustępie 1 i 2 jest przedmiotem oddzielnej umowy licencyjnej pomiędzy Klientem a licencjodawcą.
§ 5. Zasady dokonywania zakupów
Sklep, przed dokonaniem potwierdzenia zakupu, przedstawia Klientowi następujące informacje:
a. dokładny opisu danego produktu i jego cech;
b. łączną cenę zamówionych produktów wraz z podatkami, a także opłatą za transport, dostarczenie lub usługi pocztowe oraz podsumowującą łączną kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy
c. dotyczące sposobu i terminu zapłaty
d. dotyczące sposobu i terminu spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę.
- Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga rejestracji w Sklepie
- Składanie zamówienia odbywa się za pomocą zakładki KOSZYK. Dane niezbędne do realizacji zamówienia, które klient powinien podać:
a) Imię i nazwisko lub nazwa firmy
b) Adres email
c) Numer telefonu
d) Dane adresowe do wysyłki/ adres paczkomatu - Klient składa zamówienie po zapoznaniu się z informacjami określonymi w treści Regulaminu sklepu
oraz informacjami wskazanymi w ust. 2. - Wszystkie ceny podawane na stronach Sklepu są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena jest podana do informacji, po podliczeniu kosztów przed złożeniem zamówienia, uwzględnia koszty przesyłki zgodnie z wybraną przez Klienta opcją.
- Sklep zobowiązuje dostarczenia rzeczy pozbawionych wad.
- Zamówienie uważa się za przyjęte do realizacji, po potwierdzeniu przez Sklep przyjęcia zamówienia złożonego przez Klienta.
a) Sklep może wstrzymać przyjęcie zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości, bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w formularzu rejestracyjnym. W takim przypadku Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przedmiotowych wątpliwości.
b) W przypadku niedostępności części produktów objętych zamówieniem Klient jest o tym niezwłocznie informowany. Klient decyduje, czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane.
- Klient i Sklep związani są ceną Produktu obowiązującą w chwili złożenia na niego zamówienia.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzenia nowych towarów do oferty sklepu, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzenia w nich zmian.
- Podane ilości i gramatura oraz wielkości produktów mogą się minimalnie różnić (+/-5%).
- W przypadku zamówienia personalizowanego cena ustalana jest indywidualnie w zależności od zużytych materiałów i czasu pracy. Szacowany koszt wykonania jest podawany przy końcowych ustaleniach wzoru z Klientem. By zamówienie personalizowane zostało zrealizowane konieczne jest najpierw przelanie pieniędzy za produkt po jego wycenie.
- W Sklepie honorowane są następujące sposoby płatności:
a) przelew za pomocą usługi szybkich płatności Autopay - Termin na wykonanie płatności wynosi do 5 dni roboczych.
- Umowę uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania na konto sprzedawcy opłaty za zamówienie.
- Zamówiony towar jest wysyłany w przeciągu:
a) 3 dni roboczych- w przypadku zamówienia produktów dostępnych ,,na stanie” .
b) 14 dni roboczych od otrzymania zadatku– w przypadku zamówienia personalizowanego. Czas ten może ulec zmianie w zależności od specyfiki zamówienia. - Praca nad produktem personalizowanym rozpoczyna się w dniu otrzymania przelewu przez sklep – klient otrzymuje informację o rozpoczęciu pracy.
- Przesyłki wysyłane są za pośrednictwem Paczkomatu InPost. Koszt przesyłek zagranicznych ustalany jest indywidualnie z Klientem – w zależności od docelowego miejsca dostawy.
- Koszt wysyłki to 19zł na terenie Polski, przy zamówieniach za granicę koszty są ustalane indywidualnie. Klient pokrywa koszty dostawy. W przypadku zamówień powyżej 300 zł koszty dostawy zobowiązuje się pokryć Właściciel Sklepu.
- Klient nie ma możliwości odebrania towaru osobiście.
- W przypadku zamówienia kilku sztuk towaru, towar co do zasady, pakowany jest zbiorczo w jedną przesyłkę chyba, że wybierając sposób dostawy Klient wskaże inny sposób pakowania informując w formularzu “Uwagi do zamówienia” (dostępnym w koszyku klienta) o odrębnej dostawie dla każdego produktu.
- O wysyłaniu towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową . Maksymalny termin dostawy według ustawy o prawach konsumenta trwa do 30 dni. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim Konsument ma prawo do wyznaczenia sprzedawcy dodatkowego czasu. Jeżeli towar nadal nie zostanie wydany Klient może odstąpić od umowy.
- Jeżeli towar ma zostać przesłany przez Sklep Klientowi będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (towaru) przechodzi na Klienta z chwilą jej wydania Klientowi. Za wydanie rzeczy (towaru) uważa się jej powierzenie przez Sklep przewoźnikowi, jeżeli
Sklep nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. - Nieodebranie przesyłki i skutkujący tym zwrot przesyłki do Sprzedającego skutkuje obciążeniem
Kupującego kosztami z tym związanymi tj.
a) Paczkomaty (odbiór w punkcie) – 19zł
§ 6. Reklamacje
W zakresie reklamacji Klient będący Konsumentem może realizować uprawnienia przyznane przez przepisy ustawę kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz . 827 z dnia 24 czerwca 2014 r.).
- Sklep jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi, jeżeli rzecz sprzedana (towar) ma wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej (towaru) z umową. W szczególności rzecz sprzedana (towar) jest niezgodna z umową, jeżeli:
a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b) nie ma właściwości, o których istnieniu Sklep zapewnił Klienta w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
c) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sklep przy zawarciu umowy, a Sklep nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d) została Klientowi wydana w stanie niezupełnym. - Reklamacje dotyczące zamówionych towarów mogą być składane drogą mailową na adres windofchanges@o2.pl
- Wnosząc reklamację, prosimy o podanie następujących danych: imię i nazwisko Klienta, adres, dane pozwalające na identyfikację sprzedaży (np. login, numer zamówienia, datę transakcji), przedmiot i przyczynę reklamacji, dane kontaktowe.
- Określając sposób realizacji zobowiązań Sklepu w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia wad fizycznych lub prawnych rzeczy, Klient będący konsumentem, ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba, że Sklep niezwłocznie i bez
nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę (Sklep) albo Sklep nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. - Jeżeli Klient jest Konsumentem, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. - Możliwa jest darmowa naprawa przedmiotu w ciągu 2 tygodni od zakupu, pod warunkiem, że Klient przestrzegał zaleceń odnośnie dbania o świece i rękodzieło. Jeśli twórczyni rękodzieła Kinga Cabała uzna, że zniszczenie przedmiotu było spowodowane niewłaściwym dbaniem o przedmiot, wtedy gwarancja nie obejmuje. Gwarancja nie
obejmuje następujących przypadków:
a) wymiany świecy, które w wyniku niewłaściwego palenia,
bądź użytkowania nie pali się prawidłowo;
b) naprawy rękodzieła w przypadku nieuważnego albo niepoprawnego używania.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Reklamacje zgłaszane przez Klienta będą rozpatrywane w terminie do 14 dniu od momentu ich zgłoszenia. Brak oświadczenia w tym terminie uważa się za uznanie roszczeń zgłoszonych przez Klienta.
- Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji Sklep wysyła do Klienta Towar wolny od wad lub z usuniętą w rozsądnym czasie wadą. Jeśli naprawa lub wymiana na nowy danego produktu nie są możliwe z przyczyn wskazanych w ust. 5 i 6, Sklep stosownie do złożonego przez Klienta
alternatywnego żądania – obniży cenę lub zwróci równowartość ceny produktu, powiększoną o koszty przesyłki. - Prawo do rękojmi wyłączone jest wobec Klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.
§ 7. Odstąpienie od umowy
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827), Klient będący konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania rzeczy tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć wypełniając załącznik, którego wzór został zamieszczony w pliku regulaminu na ostatnich stronach. Prosimy o przesłanie go na e-mail: windofchanges@02.pl Zwrotowi podlegają też gratisy dołączone do zamówienia.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z ustawą, nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźna zgoda konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie. - W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient .
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany w ramach dostawy towarów dostępny w Sklepie, niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta o
wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem.
- Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru (rzeczy) lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania tego towaru w związku z odstąpieniem w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Klient będący konsumentem wybrał sposób dostarczenia rzeczy (towaru) inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, (dotyczy sposobu pierwotnej dostawy do Klienta) przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów. - Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 8. Postanowienia końcowe i opis możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw
Klienta będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących
przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi
przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego,
w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta(Dz. U. 2014 poz . 827 z
dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16
poz. 93 ze zm.). - Informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
– http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
– http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
– http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;
Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-Stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej- możliwość zwrócenia się z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
– wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia sporu między Klientem a
sklepem;
– powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii
konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl
-platformie Online Disputes Resolution (ODR) dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 9. Prawa autorskie
Wszystkie materiały zamieszczone na stronie internetowej mikuliacrafts.pl, w tym zdjęcia, grafiki, opracowania wizualne, ekspozycje, publikacje oraz teksty, są chronione prawem autorskim. Treści te stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabronione jest kopiowanie oraz rozpowszechnianie tych materiałów bez uprzedniej zgody autora, co może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną.